Príklad dobrého spojenia kampane s fundraisingom



Spájanie kampaňových tém s fundraisingom zažíva v posledných rokoch doslova boom. Časy, kedy vo veľkých organizáciach existovali izolované oddelenia (napr. programové/kampaňové, fundraisingové, mediálne…) sú už takmer preč. Ak chce byť organizácia úspešná, všetky jej súčasti musia do seba dokonale zapadať. Nakoniec, ako lepšie môžete získať podporovateľa ako práve prezentáciou projektov, na ktorých pracujete?

Skvelým príkladom, ako sa dá dobre spojiť motív kampane s fundraisingom, je The Tap Project od UNICEF-u. Ten minulé leto v strede newyorského Manhatanu sprevádzkoval automat na znečistenú vodu. K dispozícií bolo osem “príchutí”, medzi nimi aj malária, cholera či žltačka.

Kampaň bola súčasťou Medzinárodného dňa vody. Okoloidúci si mohli za 1 USD (v hotovosti alebo cez SMS) kúpiť znečistenú vodu, ktorú denne pijú milióny detí v chudobných krajinách po celom svete. Až miliarda ľudí nemá prístup k bezpečnej vode. Každý deň zomrie na choroby spojené s pitím znečistenej vody 4,200 detí, čo predstavuje druhú najväčšiu príčinu detskej úmrtnosti vo svete (hneď za podvýživou).

Nápad predávať znečistenú vodu nepoukázal iba na problém prístupu k pitnej vode vo svete, ale organizácii tiež pomohol vyzbierať peniaze pre svoj projekt. Vďaka každému darovanému doláru tak mohol UNICEF na deň zabezpečiť bezpečnú vodu pre 40 detí.

P.S: Len pre istotu – predávaná voda z automatu samozrejme priamo neobsahovala nebezpečné látky, ale bola pre ilustáciu prifarbená bezpečným potravinárskym farbivom…

Autor je spolupracovníkom Slovenského centra fundraisingu 
a pracuje ako manažér projektu Easy Giving v Centre pre filantropiu, n.o.

Fotografie prebrané z http://www.unicefusa.org

About Igor Polakovič

Pracuje ako projektový manažér v Centre pre filantropiu n.o. na projekte zlepšovania darcovského prostredia na Slovensku. Fundraisingu sa venuje od roku 2002. Postupne "preskákal" viaceré kancelárie organizácie Greenpeace v regióne strednej a východnej Európy. Nakoniec na 2 roky zakotvil na druhej strane zemegule - na Novom Zélande. Tam viedol a rozvíjal oddelenie komunitného fundraisingu, ktoré je zodpovedné za 95% všetkých podporovateľov a generuje približne 80% príjmu organizácie. "Počas tohto obrobia sa nám podarilo zvýšiť počet získaných nových pravidelných darcov z 14.000/rok na 23.000/rok. A to v krajine menšej ako Slovensko", spomína Igor. Po návrate na Slovensko sa pustil do rozvoja on-line darcovstva, založil darcovskú bránu pre neziskovky DARUJME.sk a pomohol na svet prvej poriadnej crowdfundingovej platforme StartLab.sk zameranej na projekty s vyššou spoločenskou hodnotou. View all posts by Igor Polakovič

One response to “Príklad dobrého spojenia kampane s fundraisingom

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: