![]() |
![]() ![]() ![]() |
Spájanie kampaňových tém s fundraisingom zažíva v posledných rokoch doslova boom. Časy, kedy vo veľkých organizáciach existovali izolované oddelenia (napr. programové/kampaňové, fundraisingové, mediálne…) sú už takmer preč. Ak chce byť organizácia úspešná, všetky jej súčasti musia do seba dokonale zapadať. Nakoniec, ako lepšie môžete získať podporovateľa ako práve prezentáciou projektov, na ktorých pracujete?
Skvelým príkladom, ako sa dá dobre spojiť motív kampane s fundraisingom, je The Tap Project od UNICEF-u. Ten minulé leto v strede newyorského Manhatanu sprevádzkoval automat na znečistenú vodu. K dispozícií bolo osem “príchutí”, medzi nimi aj malária, cholera či žltačka.
Kampaň bola súčasťou Medzinárodného dňa vody. Okoloidúci si mohli za 1 USD (v hotovosti alebo cez SMS) kúpiť znečistenú vodu, ktorú denne pijú milióny detí v chudobných krajinách po celom svete. Až miliarda ľudí nemá prístup k bezpečnej vode. Každý deň zomrie na choroby spojené s pitím znečistenej vody 4,200 detí, čo predstavuje druhú najväčšiu príčinu detskej úmrtnosti vo svete (hneď za podvýživou).
Nápad predávať znečistenú vodu nepoukázal iba na problém prístupu k pitnej vode vo svete, ale organizácii tiež pomohol vyzbierať peniaze pre svoj projekt. Vďaka každému darovanému doláru tak mohol UNICEF na deň zabezpečiť bezpečnú vodu pre 40 detí.
P.S: Len pre istotu – predávaná voda z automatu samozrejme priamo neobsahovala nebezpečné látky, ale bola pre ilustáciu prifarbená bezpečným potravinárskym farbivom…
Autor je spolupracovníkom Slovenského centra fundraisingu
a pracuje ako manažér projektu Easy Giving v Centre pre filantropiu, n.o.
Fotografie prebrané z http://www.unicefusa.org
June 17th, 2011 at 10:17
[…] som na našom fundraiserskom blogu písal o dobrom prepojení kampaňovej práce a fundraisingu. Dnes mám pre vás príklad, v ktorom organizácia Reportéri bez hraníc urobili ešte jeden krok […]