Nedávno som na našom fundraiserskom blogu písal o dobrom prepojení kampaňovej práce a fundraisingu. Dnes mám pre vás príklad, v ktorom organizácia Reportéri bez hraníc urobili ešte jeden krok vpred. Nezintegrovali iba svoju kampaň či projekt s oslovovaním darcov, ale výborne prepojili offline reklamu s mobilom a následne webom.
Aby Reportéri poukázali na nutnosť bojovať za slobodu slova, rozhodli sa uverejniť inzeráty jej troch najväčších utlačovateľov. Inzeráty s fotografiami Muammara Kaddáfího, Vladimíra Putina a Mahmúda Ahmadí-Nežáda obsahovali QR kód. Čitatelia boli inštruovaní, aby kód zosnímali a priložili svoj iPhone na ústa jedného z troch „vodcov“.
Na displeji sa namiesto úst z fotografií objavili ústa novinárov, ktorí začali rozprávať o súčasnej situácii v Líbii, Rusku či Iráne. Po skončení videa sa načíta stránka Reportérov bez hraníc s vysvetlením kampane, zoznamom utlačovateľov slobody slova a linkou na iPhone aplikáciu organizácie. Samozrejme nechýba žiadosť o podporu Reportérov bez hraníc, bez ktorej by nemohli účinne pokračovať vo svojej práci.
Autor je spolupracovníkom Slovenského centra fundraisingu
a pracuje ako manažér projektu Easy Giving v Centre pre filantropiu, n.o.
Leave a Reply