Nemecká rozvojová organizácia Misereor, ktorá sa už 50 rokov snaží o boj s chudobou v Afrike, prišla s inšpiratívnym nápadom, ako povzbudiť darcov k pravidelnému dávaniu. V spolupráci s reklamnou agentúrou Kolle Rebbe inštalovala na letisku v Hamburgu tzv. interaktívny poster, ktorý darcov nielenže povzbudzoval k jednorazovému dávaniu, ale komunikoval aj myšlienku, že 2 eurá mesačne môžu pravidelne dávať veľa vecí do pohybu.
Po vhodení 2-eurovej mince do “posteru” sa rozbehla pomoc rôznym krajinám v rôznych oblastiach a v krátkej chvíli darca dostal informáciu, čo sa vďaka daru podarí dosiahnuť.
Aplikácia zároveň “zvečnila” darcu v podobe fotografie, ktorú automaticky umiestňuje na vlastnej facebookovej aplikácii. Ku kampani spustili aj samostatnú webovú stránku.
Výnos z tejto formy získavania zdrojov nie je pravdepodobne nejaký významný, avšak je to zaujímavá myšlienka, ako povzbudzovať darcov k pravidelnému dávaniu a ako im interaktívnou formou ukazovať dopad ich dávania.
Organizácia Misereor už v minulosti dokázala, že má odvahu experimentovať pri oslovovaní darcov. Inšpiratívnou bola aj jej kampaň na získavanie podpory pre vakcináciu v Latinskej Amerike, Ázii a Afrike.
Ďalší interaktívny poster vyzýval chodcov, aby prispeli 50 centami na injekcie – vhodené mince sa na posteri ukladali v podobe striekačky (čím ju postupne zapĺňali) a tým vytvárali zaujímavú podobu fundraisingového “teplomera”.
Samozrejme, že nechýbalo ani poďakovanie za poskytnutú podporu.
(Zdroj: osocio.org, misereor.org)
Leave a Reply