Čo nám Ježiško či Santa prinesie tento rok? Alebo 10 tipov ako Vianoce využiť na fundraising

Už vás opantáva predvianočná atmosféra? Koniec roka a vianočný čas už tradične otvára srdcia i peňaženky ľudí viac ako ktorékoľvek iné obdobie v roku. Pre fundraiserov a ich snahy je to najvyššia sezóna, ktorú nehodno premrhať. Pozrime sa na niekoľko kampaní zo zahraničia, ktoré sa snažia využívať vianočné motívy na oslovenie darcov.

Na predvianočnú nôtu nás naladí staršia kampaň od Christian Aid. Ak to náhodou viete rozbaliť lepšie, tak sa pridajte.

S chudobou a hladom sa snaží bojovať aj najväčší vianočný projekt pre deti na svete Operation Christmas Child. Od roku 1990 ho organizuje kresťanská organizácia Samaritan’s Purse. Aj vy môžete aspoň na chvílu zmeniť život deťom žijúcim v chudobe prostredníctvom darčekov v krabiciach od topánok.

Keď sme už pri hladujúcich deťoch, nie je to len fenomén tretieho sveta. Aj vo vyspelých krajinách (ako napr. v Británii) v sociálne slabších rodinách pribúdajú deti, ktoré nedostávajú pravidelnú stravu. Táto silná kampaň organizácie Action for Children je zameraná na zlepšenie Vianoc práve v takýchto rodinách.

Vianoce sú časom radosti aj pre deti v detských nemocniciach. Nasledujúca kampaň z Austrálie využíva jednoduchý motív, ako vianočná guľa a každý dar môže urobiť Vianoce pre deti ešte radostnejšími.

Vráťme sa však k boju proti chudobe, hladu a nespravodlivosti v rozvojovom svete, čo je populárna nielen predvianočná téma. Nasledujúca kampaň amerického Oxfamu z roku 2011 zapojila známu herečku, modelku a speváčku Scarlett Johansson (aj keď len v animovanej podobe), aby ľudí povzbudila k lepším vianočným darčekom, ktoré môžu zmeniť svet: napr. knihám pre deti, kozám pre poľnohospodárov alebo vodnému čerpadlu pre dedinu.

Rovnaký koncept predajných certifikátov v našom prostredí rozvíja už niekoľko rokov Člověk v tísni vo svojom e-shope skutecnydarek.cz, ktorý v roku 2011 získal aj svoju slovenskú lokalizáciu v podaní skutocnydarcek.sk.

Ak by ste náhodou boli už unavení z predaja vianočných certifikátov či získavania darov do klasickej pokladničky, nechajte sa uniesť novými technológiami a využite novú aplikáciu firmy Apple, ktorá osloví najmä mladšie generácie (pre tie staršie zostane tradičné červené vedierko). Má to však jeden háčik – musíte pracovať a fundraisovať pre jednu organizáciu – Armádu spásy. A tak venujte niečo, čo nepotrebujete, niekomu, kto to potrebuje.

Ak náhodou veríte, že darčeky nosí Santa a nadobudnete pocit, že pri tých náročných prípravách a kampaniach nemá počas týchto Vianoc čo robiť, zavolajte si radšej na pomoc UNICEF (najlepšie z Hong Kongu) a jeho inšpiratívne darčeky. Pre milovníkov originálov v pôvodnom znení, pravdepodobne v kantónčine.

Na dobrej povesti Santovi nepridáva ani táto kampaň švédskej pobočky tej istej medzinárodnej organizácie. Ešteže je po ruke bohatá ponuka zmysluplných “darčekov” z certifikátu, ktoré obšťastnia každého obdarovaného. A samozrejme pobočky tejto organizácie všade tam, kam ani Santa nechodí. Kampaň lokalizovali v susednom Česku, opäť pre milovníkov originálov aj pôvodná verzia.

No a napokon pre tradičnejších fanúšikov Vianoc tohtoročná kampaň UNICEFu. Zmeňte už svoje viac ako dvojtisícročné zvyky a darujte konečne niečo, čo sa bude dať aj zmysluplne použiť.

Ak k tomu ešte potrebujete aj praktickosť Matky Božej, ktorá dokáže venovaný dar pre svojho syna aj reklamovať, možno vás o tom presvedčí práve ona. Veď o čom inom by už len tak mohli byť Vianoce…? 🙂

Tak teda štastné a fundraisingové…!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: