Nedávno sme sa v skupinke fundraiserov rozprávali o dobrých príkladoch využitia guerilla marketingu neziskovými organizáciami. Pamätám si, že som vyhlásil, že v tomto ohľade u nás na prvého pioniera iba čakáme. Až neskôr som si uvedomil, že sa žalostne mýlim!
Predsa len tu nejaký ten príklad máme – veď iba nedávno som si fotil Čumila či Schöne Náciho s pripnutým narcisom. Výborný a jednoduchý nápad Ligy proti rakovine ako spropagovať Deň narcisov.
A čo vy? Spomínate si na dobré “gerilovky” od nejakej neziskovky? Zaujímali by ma hlavne príklady zo Slovenska ale nepohrdnem ani blízkym zahraničím. A hneď dávam niečo do pľacu aj ja…
Niekoľko dní pred 13. aprílom, Dňom narcisov, si mohli turisti aj domáci odfotiť dve bratislavské ikonické sochy s pripnutým narcisom…
Toto sa dnes objavilo na Facebookovej stránke Greenpeace v Poľsku. Nieje jasné či ide o aktivitu tejto organizácie alebo koalície neziskoviek bojujúcich proti geneticky modifikovaným organizmom:
Škandalózne! Grínpisáci takto vyčíňali v Štokholme a Bruseli! Ale nie, táto zelená organizácia nezaprela svoje presvedčenie a jej aktivisti použili technológiu “Cleen Graffiti“, kedy sa namiesto farby použila vysokotlaková čistička s vodou. Chodník teda vlastne očistili 🙂
Ak ste sa stretli s ďalšími gerilovými kampaňami, sem s nimi! Nech vieme ako sa dá často doslova za pár centov spraviť zaujímavá kampaň 🙂
Igor Polakovič
June 11th, 2012 at 15:12
tu je priklad niekolkych velmi dobrych guerilla napadov:
http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla-marketing/122-must-see-guerilla-marketing-examples/