Poznáte dobré príklady guerrilla marketingu?

Nedávno sme sa v skupinke fundraiserov rozprávali o dobrých príkladoch využitia guerilla marketingu neziskovými organizáciami. Pamätám si, že som vyhlásil, že v tomto ohľade u nás na prvého pioniera iba čakáme. Až neskôr som si uvedomil, že sa žalostne mýlim!

Predsa len tu nejaký ten príklad máme – veď iba nedávno som si fotil Čumila či Schöne Náciho s pripnutým narcisom. Výborný a jednoduchý nápad Ligy proti rakovine ako spropagovať Deň narcisov.

A čo vy? Spomínate si na dobré “gerilovky” od nejakej neziskovky? Zaujímali by ma hlavne príklady zo Slovenska ale nepohrdnem ani blízkym zahraničím. A hneď dávam niečo do pľacu aj ja…

 

Niekoľko dní pred 13. aprílom, Dňom narcisov, si mohli turisti aj domáci odfotiť dve bratislavské ikonické sochy s pripnutým narcisom…

Toto sa dnes objavilo na Facebookovej stránke Greenpeace v Poľsku. Nieje jasné či ide o aktivitu tejto organizácie alebo koalície neziskoviek bojujúcich proti geneticky modifikovaným organizmom:

   

Škandalózne! Grínpisáci takto vyčíňali v Štokholme a Bruseli! Ale nie, táto zelená organizácia nezaprela svoje presvedčenie a jej aktivisti použili technológiu “Cleen Graffiti“, kedy sa namiesto farby použila vysokotlaková čistička s vodou. Chodník teda vlastne očistili 🙂

 

Ak ste sa stretli s ďalšími gerilovými kampaňami, sem s nimi! Nech vieme ako sa dá často doslova za pár centov spraviť zaujímavá kampaň 🙂

Igor Polakovič

Advertisements

About Igor Polakovič

Pracuje ako projektový manažér v Centre pre filantropiu n.o. na projekte zlepšovania darcovského prostredia na Slovensku. Fundraisingu sa venuje od roku 2002. Postupne "preskákal" viaceré kancelárie organizácie Greenpeace v regióne strednej a východnej Európy. Nakoniec na 2 roky zakotvil na druhej strane zemegule - na Novom Zélande. Tam viedol a rozvíjal oddelenie komunitného fundraisingu, ktoré je zodpovedné za 95% všetkých podporovateľov a generuje približne 80% príjmu organizácie. "Počas tohto obrobia sa nám podarilo zvýšiť počet získaných nových pravidelných darcov z 14.000/rok na 23.000/rok. A to v krajine menšej ako Slovensko", spomína Igor. Po návrate na Slovensko sa pustil do rozvoja on-line darcovstva, založil darcovskú bránu pre neziskovky DARUJME.sk a pomohol na svet prvej poriadnej crowdfundingovej platforme StartLab.sk zameranej na projekty s vyššou spoločenskou hodnotou. View all posts by Igor Polakovič

One response to “Poznáte dobré príklady guerrilla marketingu?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: