Ďakujeme Google! Pred niekoľkými dňami sme na tomto mieste písali o Google Ad Grants a o “pozabudnutí” na niektoré neziskové právne formy, ktoré by iste tento program radi využili. Ľady sa zjavne pohli. Včera na svojej Facebookovej stránke oznámilo občianske združenie Cyklokoalícia, že sa stali príjemcom Google Ad Grants. Dnes sú už na stránkach programu uvedené medzi pôvodnými troma právnymi formami aj občianske združenia.
Google Ad Grants je verzia nástroja Google AdWords na online inzerciu, ktorá je určená pre neziskové organizácie. Google Ad Grants umožňuje neziskovým organizáciám propagovať ich poslanie a iniciatívy na stránkach s výsledkami vyhľadávania Google tým, že im poskytuje bezplatnú inzerciu v službe AdWords™ v hodnote až 10 000 USD mesačne.
V súčasnosti sa tak podľa Kvalifikačných predpokladov môžu o Google Ad Grants uchádzať nadácie, neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby, neinvestičné fondy a občianske združenia.
Stále však zostáva otázka, ako budú v Google pristupovať napríklad k Slovenskému červenému krížu, ktorý má samostatný zákon definujúci jeho právnu subjektivitu (Zákon č. 460/2007 Z. z. o Slovenskom Červenom kríži a ochrane znaku a názvu Červeného kríža), k Slovenskej katolíckej charite, ktorá je „účelové zariadenie cirkvi a náboženských spoločností“ alebo k UNICEFu, ktorý je „organizácia s medzinárodným prvkom”. Skvelé však je, že Google dokáže kritéria prehodnotiť a je teda na týchto organizáciach, aby boli samé aktívne a svoju účasť na Ad Grants pred Google obhájili.
Každopádne treba sa Google na Slovensku (a jeho vedeniu) poďakovať za to, že okruh právnych foriem o občianske združenia rozšírili. Pomoc je to pre mnoho z nich určite neoceniteľná!
Tu nájdete pôvodný článok zo 14. októbra 2014: Slovenské Google Ad Grants ignorujú najväčšie charity
Leave a Reply