Zaujímavý článok Františka Piska v TRENDe o tom, ako analýza údajov o klientoch pomáha rozvíjať podnikanie firiem. Článok sa dá ľahko aplikovať aj na fundraising a efektívnu prácu s darcami, pri ktorej je dôležitý špecifický prístup k jednotlivým skupinám darcov:
…Základný predpoklad pre dôkladné poznanie klientov sú dáta a ich analýza, označovaná tiež ako biznis analytika. Tento prístup umožňuje bankám, poisťovniam, telekomom, sieťovým odvetviam či retailovým reťazcom nazerať na zákazníkov úplne inak, segmentovať ich novými spôsobmi, lepšie cieliť marketingové ponuky vrátane krížového predaja a v konečnom dôsledku zvýšiť predaj aj lojalitu…
July 26th, 2011 at 09:35
Doby clanok si vybral Edo!
Segmentacne postupy nie su nezname ani v neziskovom svete. Ako je v clanku spravne napisane, velkym problemom je odchod zakaznikov – v nasom pripade podporovatelov. Ak dokazeme odsledovat preferencie darcu vieme tieto data pouzit pri udrziavani podporovatelov alebo dokonca pri upgrade. Jednoducho dokazeme rozpravat jemu zrozumitelnym jazykom. Alebo inak – slovami mojej Australskej kolegyne – tazko dokazes ziskat vyssi dar od milovnika velryb ked mu adresujes DM o praci na zmene zakona o doprave… 🙂
Na Novom Zelande sme rozdelili podporovatelov do 4 segmentov. Pre existujucich darcov sme pouzili online dotaznik, dotaznik prilozeny v casopise a informacie sme priebezne updatovali podla dat z online kampani. V pripade nových podporovatelov, kazdy dostal set zakladnych otazok a podla odpovedi sme ho vedeli zaradit do spravnej kategorie). Kazda skupina potom dostavala inak layoutovane alebo formulovane DMko, newsletter a casopis plus sme vedeli o akej teme sa mame s darcom rozpravat v pripade, ze ho chceme “zachranit” (ak zavolal, ze chce zrusit prispevky) alebo upgradovat.
Kazdopadne si takyto projekt vyzaduje aspon jedneho celeho cloveka plus schopnu databazu dokonale prepojenu s emailongovym software…